• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Att jag ens lyckades få lån..!

M

MrsMe

Gäst
Poäng: 0
Lång historia kort, i april detta året kom mitt missbruk ikapp mig och jag började ta sms-lån, krediter och fan och hans mormor.. Beloppen som skulle betalas varje månad sköt i höjden såklart och nu i början på november fattade jag att denna månaden raseras allt! Har alltid haft bra ekonomi, tjänar ca 280.000 om året, äger min bostad etc. Men med fakturor från diverse bolag som uppgick till 9-10.000 varje månad så blev det ohållbart.. Har aldrig haft nån koll på UC, ff och allt vad det innebär tills jag nu skulle börja få ihop all skit till ett samlingslån.. Hade runt 30 ff tydligen, många av dom kommer från när jag bara surfat runt och kollat om ”hm undrar om jag kan låna pengar där”.. Dvs sjukt onödiga! Men jag hade hursomhelst ingen aning om något sånt.. Så när jag inte får napp på nätet så börjar jag ringa bankerna för två veckor sen istället. Då började det tuffa.. Ingen, och jag menar INGEN ville ge mig en chans, ringde i snitt 40-50 banker. Så fort dom såg mina 30+ff och min score på 59% så var det kört. Har mått så förbannat dåligt över min dumhet, att inte ha koll på sånt här! Sent ska syndarn vakna etc.. Jag har sambo, han vet ingenting. Han är en sån som har stenkoll på sina pengar, sparar duktigt, gör budgets osv, dvs sådär som jag SKA bli nu!! Jag ville fixa denna skiten själv. Igår hade jag gett upp allt hopp, ringde till mitt ex och storbölade, och undrade om han kunde ta ett lån åt mig (vi har fortf bra kontakt)? Han skulle tänka på saken. Satt i min ensamhet på caféet och fick syn på mailet som BN svarade på i förra veckan ”testa låna upp på vår hemsida först så vet vi om vi kan hjälpa dig”. Sagt och gjort, det var mitt sista försök innan jag bestämt att berätta allt för min sambo. Och jag blir beviljad! Går in och lusläser här såklart, att man först blir preliminärt beviljad men att en del därefter fått nej. La upp krediterna jag ville ha lösta, läser då här att krediter som inte syns på UC är dåligt, får panik då det var exakt såna (ferratum, credway, meddelandelån etc..)! Går in och kollar över det igen, men va fan det är ju dom jag måste få bort! Har knappt sovit inatt och förberett mig på att behöva gå och vänta på ett ”nej” i två dagar nu från dom. Men imorse vid åtta så mailar dom ett svar, att pengarna håller på att utbetalas!! Skrek rakt ut när jag var ute med hundarna! Så från att ha betalat ca 10.200 för lån/krediter varje månad blir nu min kostnad 2.169:-. Dom räddade verkligen mitt liv! Hade aldrig trott att det skulle gå. Det blir en bra jul ändå.

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Låter hoppfullt , har deras kreditkort på 20.000 men behöver som du verkligen ett samlingslån . Har 40ff men 26% i uc score . Fått mej överallt . Hur myvkeg sökte du på ? OCH behöver man ringa dom först el bara söka ?
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Hela julen håller på
O blir förstörd , har oxå utgifter på lånen 10-14000kr varje månad
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Hade lån tidigare hos dom på 25.000, ansökte om upplåning till 110.000 och fick det godkänt. Har fortfarande inte förstått att det är sant! Hade som sagt 30+ff och nästan 60% i score..
Härligt att det löste sig!:) Hur mycket lån hade du på uc?
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Konstigt att du hade 60% i uc och jag 21% fick inte beviljat nu
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp